Wednesday 9 April 2014

RINTIHAN SEORANG HAMBA

Nafsu ini masih membelenggu...
Dosa ini masih meliputi...
Duka ini masih menghantui....
....dan cinta ini ....
Untuk-Mu Illahi....

Ya illahi...
Disaat bahu ini KAU pikulkan amanah-Mu
Aku sungguh tidsk berdaya...
Disaat gelaran Daie menjadi
Taruhan dunia dan ukhrawi
Hati ini dihimpit derita
Ya illahi
Terkadang
Ada dosa yang kulakukan hingga membuatkan aku lupa pada-Mu
Terkadang Ya illahi
Segala ilmu di dadaku menghijabku dari melihat keagungan-Mu
Terkadang pula
Ada nilai hamba
Ada hakikat hamba yang telah aku siakan dan aku lupakan
Ya illahi
Akulah hamba-Mu yang lemah
Mendamba belas kaseh-Mu
Mengharap bantuan-Mu
Ya illahi
Ajarkanlah aku dengan sentuhan kaseh-Mu
Bimbinglah aku dengan harapan cinta dari-Mu
Bawalah aku dengan Rahmat-Mu
Agar
Aku tidak menghabiskan Rahmat-Mu
Dengan kemaksiatan-Ku
Agar
Gudang keampunan-Mu tidak berkurang
Kerana kelekaanku dan dosaku
Agar
Aku tidak tertutup daripada seluruh Rahmat-Mu
Maka  janganlah Ya Allah
Engkau singkirkan aku
Terimalah aku dan permudahkanlah aku sebagai
Hamba-Mu yang daif, lemah, dan serba kekurangan
Ya illahi
Engkau masih memandang hamba-Mu ini biarpun
Terlalu kerap hamba melupakan-Mu
Tanpa ku sedari
Ku merasai cinta dan kaseh dari-Mu buat hamba sepertiku
Ingatkanlah tika aku dalam kealpaan
Sedarkanlah tika aku dalam kelalaian
Berikanlah kejayaan dan kebahagian
Buat semua insan yang aku sayangi
Anugerahkanlah cinta dan kaseh-Mu pada mereka

Ameen

karya -izzatul mutmainnah-
pasir mas

No comments:

Post a Comment