Sunday 1 February 2015

BISIKAN HATI,,,,SI PENGEMBARA,,,

Ketika
Aku ingin hidup kaya  aku lupa bahawa hidup itu sendiri adalah sebuah kekayaaan

Ketika
Aku takut memberi, aku lupa bahawa semua yang aku miliki juga adalah pemberian

Ketika
Aku ingin jadi yang terkuat, aku lupa  bahawa dalam kelemahan tuhan memberikankau kekuatan

Ketika
Aku takut rugi, aku lupa bahawa hidupku adalah sebuah keuntungan kerana  anugerahnya.
Ternyata hidup ini  sangat indah…ketika kita selalu bersyukur  kepadanya.

Bukan
Kerana hari ini indah kita bahagia tetapi kerana kita bahagia maka hari ini menjadi indah.

Bukan
Kerana tiada rintangan  kita menjadi optimis, tetapi kerana kita optimis rintangan akan menjadi  tak terasa

Bukan
Kerana mudah kita yakin boleh tetapi kerana kita yakin boleh semuanya menjadi mudah

Bukan
Kerana semua baik kita tersenyum tetapi  kerana kita tersenyum maka semua menjadi baik
Tidak ada hari yang menyusahkan  kita kecuali kita sendiri yang membuat susah.

Bila
Kita tidak dapat menjadi jalan yang besar, cukuplah menjadi jalan setapak yang dapat dilalui orang.

Bila
Kita tidak dapat menjadi matahari cukuplah menjadi lilin yang dapat menerangi sekitar kita

Bila

Kita tidak dapat berbuat sesuatu untuk seseorang cukuplah berdoa untunya

No comments:

Post a Comment