Sunday 4 December 2011

Pertemuan ini

Assalamualaikum.
Alhamdulillah malam ni dapat baca blog seorang kakak yang bagi wardah, ianya hebat, dan penuh inspirasi dengan digabungjalinkan bersama pengalaman orang yang hebat di jalan dakwah. Syukur, sayu, kagum bila membaca kisah-kisah inspirasi dalam blog beliau. Pertama wardah melihat beliau, terpancar aura positif, mungkin sebab beliau sokmo senyum kot. Bak kata seorang motivator "ustaz izani" - senyum itu dapat menyebarkan aura positif kepada orang lain-
Rupanya disebalik beliau yang sekarang ini, dibelakangnya sudah banyak ujian yang ditempuhinya. Wardah cukup kagum dengan kegigihannya seorang yang bergelar, mahasiswa, seorang anak, seorang pemimpin, seorang daie. Setelah wardah hayati setiap cerita tentang dirinya, dan setelah wardah perhati setiap coretan pengalaman beliau, memang bukan senang nak senang, perlukan kekuatan, pergantungan dengan Allah.
Seiap kali beliau mengelolakan slot semasa program motivasi, wardah selalu menjadi pemerhati, di dalam hati wardah "insyaallah aku mampu untuk jadi seperti itu dan berdiri di hadapan untuk aku memberi bimbingan". Terima kasih Ya Allah atas pertemuan ini.

No comments:

Post a Comment