Monday 7 September 2015

DUNIA FASILITATOR very awesome

assalamualaikum
salam cinta penuh rindu
moga kasih menjadi tautan
pengikat jiwa-jiwa hamba

selawat dan salam pada junjungan besar nabi muhammad s.a.w

dunia fasilitator banyak mengajar dan mentarbiyah ana sehingga ana mampu berdiri hari ini, 
di sini ana bertemu dengan pelbagai insan
di sini ana mengenal dunia di sini ana mengenal hati dan budi
di sini ana mengenal keikhlasan

ye seperti perjalanan yang panjang dan dalam perjalanan itu ana berhenti di R&R,,,,
menjadi satu persinggahan bagi ana merehatkan minda dan jiwa. 
kerana hati ini juga perlu di isi
hati ini juga perlu ditarbiyah
di sini juga hadirnya pertemuan dan perpisahan
di sini juga tautan kasih terpateri
di sini juga harapan menggunung 

di sini ana mengenal erti kasih dan sayang
tanpa ikatan persaudaraan,,
di sini juga hati teruji
 
di sini juga
aku terkilan aku bungkam seketika,,,,memikirkan nasib mereka yang pernah bersamaku,,,
dalam rantaian doa rangkulan kasih MU Allah aku melabuhkan tirai cinta dengan doaku...
Engkau memberi mereka ujian yang sungguh aku terduga,,,,tersentap seketika,,,
Ya Allah mampukah mereka menghadapi ujian yang sebegini rupa di usia yang masih muda,,,
sungguh aku beruntung aku merasai rahmat Mu Allah...

semoga Engkau menjaga mereka dalam redha dan KasihMU Tuhan.

adik sabarlah sayang,,,,Allah ingin menjadikan mu orang yang hebat,,,Allah menyayangimu sayang,,,bertahanlah untuk seketika,,,,tak mampu untuk aku membantu,,,hanya doa mampu aku panjatkan..

adik aku mengerti apa mahumu
engkau ingin menjadi seperti orang lain,
aku tahu engkau ingin berubah meninggalkn kegelapan silammu
tapi setiap kali engkau cuba menlangkah engkau terasa longlai

adik di sisi mu ada yang menemani
ada yang menyokongmu
ada yang memerhatimu
mendengar rintihan hati, setiap bicara hatimu,
Allah sentiasa ada untukmu adik,,,

carilah Allah dalam rangkulan kasih ujian kerana ada rahmat yang tersembunyi...

terima kasih darul atiq,,,terima kasih Allah,,,kerana mengizinkan ana untuk bertemu dengan mereka,,,
adik usah menangis aku tahu dikau kuat sayang.....

to be continue

No comments:

Post a Comment