Monday 7 September 2015

seorang sahabat bertanya

apa cita-cita mu, apa impianmu
apa minatmu

ana terdiam seribu bahasa,,hatiku bungkam seketika,,,lemah longlai mencari jawapan,,,

ye itu kelemahanku,,,

tiada apa yang menjadi cita-citaku melainkan syahid di jalanmu, menjadi anak yang solehah,menjadi hambMU yang diredhai....

tiada apa yang menjadi impianku
impian yang selama ini aku pendam,,,ingin aku menggapai syurgaMU...
aku ingin menggembirakan orang disekelilingku,,,aku ingin memiliki keluarga yang bahagia sakinah mawaddah dan rahmah,,,ingin mati dalam husnul khatimah
ingin aku menjadi penulis yang mampu menghidupkan hati-hati yang mati

apa minatmu,,,,ye aku lebih suka memendam rasa,,,meluahkan pada yang mampu berbicara
aku suka memberi dan terus memberi
membantu tanpa menolak,,,
ye aku suka menulis,,,aku lebih suka berbicara tanpa suara,,,
mengukir tinta dalm rahsia
melakar cinta dalam sunyi




No comments:

Post a Comment