Tuesday 6 August 2019

"Ya  Allah izinkan aku melamar redha dan cinta Mu"...bisik hati kecilku.
Di  saat aku benar benar berharap pada Allah,  Engkau Hadirkan seseorang yang entah Dari mana.  Kerana aku sendiri tidak mengenalinya.

Aku  membuka akaun fb, aku meneliti  1 friend baru  , aku approve kerana mungkin ada mamanfaatnya Mungkin pada ilmu yang dishared.

Aku agak kaget  bilamana  mesej  pertamanya ingin bertaaruf, hati aku mula penuh  dengan tanda  tanya. Adakah ini ujian hati yang bakal akan aku hadapi lagi.
"Kenapa nak taaruf,  aku tak kenal pun dia" bisik hati kecil  tu.

Setiap kali aku menerima mesej darinya,  seraseram sejuk  Kaki Dan tangan,  entah Kenapa  menggigil. Air mata bercucuran jatuh tanpa aku pinta.  ....entah aku pun tak tahu Kenapa.  Adakah kerana rasa takut  untuk berkenalan  atau sebab tak biasa dengan situasi  sebegitu.
Mana taknya, baru je  mesej  terus tnya boleh pindah ikut ke tak, perempuan mana yang tak kaget,  aku lansung  tak kenal  tiba2 tanya soal Perkahwinan. Suatu yang menakutkann. 

Aku Cuba melihat sejauh  mana dia  serius, bukan apa aku tak  nak bermain  dengan hati. Tambahan lagi bila tidak melibatkn orang tengah. 
Aku tahu dimana kelemahan hati aku.  Aku risau perkara yang sama berulang lagi.  Bukan aku mudah memberi perasaan Tapi itu  kelemahan aku.  .

Aku menerima untuk taaruf kerana adab  dia. Dan Cara dia mesej  tidak mengganggu  hati aku. 
Makin lama aku berhubung  aku semakin risau jika kehadirannya  melalaikan aku.  Alhamdulillah  aku tenang, tindakanku  positive. 
Setiap kali aku ingin buat keputusan,  solat  2 Rakaat  aku  laksanakan.  Moga keputusan  yang bakal  aku buat adalah yg  terbaik. 

Aku memberi masa 3 bulan Utk kami taaruf,  " ya  Allah dalam Tempoh 3 bulan aku  taaruf  Jangan  biarkan dia  menyentuh hatiku, pelihara aku dari maksiat  hati  Dari fitnah hati.  " bisik hatiku.

Semakin lama,  bentang hatiku  hampir  roboh,  bukan aku berharap pada dia,  kadang2 peperasaan tu hadir tanpa kita mintak,  tambahan  aku memang tak biasa berkawan dengan lelaki  melainkan urusan kerja. 
Lagipun  Persekitaran  aku Semua perempuan,  mungkin sebab Allah Maha Tahu kelemahan  hambaNya. 

Aku bukan kuat,  namun aku juga rapuh.  Sekali lagi,  entah kekuatan Dari mana,  Usai sahaja  hati aku  berbisik " Ya  Allah tolong jaga aku  dalam jagaan Mu  jauhi  aku dari maksiat  hati, aku tak mampu.  "..

Terima kasih Allah,  aku redha akan agama  n akhlaknya. Semoga ini  Cara terbaik utk  aku menjaga hati.  Kerana aku  tak  nak  timbul  harapan  pada dia. 




No comments:

Post a Comment